Monday 1 May 2017

Is dit nou of nie?

Wie is nou die werkers? En wie werk op  Werkersdag? Of werk mens nie? Werk die werkers of is dit die werkers se “af”-dag? En wie doen dan die werk as die werkers nie werk nie?

So sal ons wonder oor dié sakie!

Vroegoggend het ‘n dreunsang ons na die balkon genooi. Dit was ‘n groot groep wat in die hotel oorkant ons woonstelblok tuisgaan, wat saamgesing en –gedans het. Mooie stemme waarvan ek nie ‘n woord verstaan nie. Later vanoggend het hier in Adderleystraat ‘n skare byeengekom – meesal rooi T-hemde. Ons kon so vaagweg die “luid sprekers” hoor “jobs, opportunities….”. Maar nie lank daarna nie, is die groep weg en die verkeer kon weer sy gang gaan. Alles heel rustig en vreedsaam.

Nou wil ons iewers gaan koffie en rondkuier. En ek wonder: gaan daar werkers wees?

My Wikipedia-bron lig my in:
Werkersdag word sedert 1994 in Suid-Afrika waargeneem en val jaarliks op 1 Mei. Dit het sy oorsprong in die internasionale stryd van werkers en hul vakbonde vir solidariteit tussen werkers, hul soeke na regverdige indiensneming en die vestiging van menseregte en werkerregte in die werkplek. Voor 1994 is die dag deur vakbonde in Suid-Afrika vir protesoptogte teen die destydse apartheidsregering se rassebeleid ingespan.

Dus is dit nou nie so dat werkers noodwendig op hierdie dag agteroor moet sit nie. Op hierdie dag moet ek dalk net weer bietjie dink oor regverdigheid in die werkplek. Ook in my werkplek. Het ek my werkers regverdig behandel?


En ja, manlief sal vir seker vir my met ‘n heerlike middagete moet bederf. Dis immers wat mens regverdig noem!  Maar dis nou te sê as hy dink ek is ‘n goeie werker hier in onse kasteel…..


No comments: