Thursday 24 November 2016

Kurwes en kleur

Onlangs stap ek saam met vriende deur die stad. Ons speel ons is toeriste. Ons praat Afrikaans, dan dink sommige ons kom van verre lande!

Volgens die nuusblaaie, gaan meer aandag geskenk word aan die Groentemarkplein en St George’s Wandellaan. Om dit veiliger te maak – maar ek voel geen onveiligheid as ek daar rondloop nie Selfs as ek alleen is, voel ek veilig. Natuurlik moet mens weet wat om jou aangaan. Nie net in die stad nie. Nie net in Suid-Afrika nie.

Oral is sekuriteitsbeamptes wat sigbaar is. Hulle kom vra vriendelik dat jy jou handsak moet toerits indien dit oop is. Hulle verneem gereeld of jy veilig voel en verleen hulp met waarheen as hulle die padkaarte en papiere met aanwysings sien waarmee toeriste sukkel.

In ons jonger dae was die Groentemarkplein die plek waar mens skamele somersrokkies en kleurvolle plakkies en oorbelle wat waai en swaai gekoop het. Deesdae is dit ‘n Afrika-mark. Die soort wat die toeriste geniet. Maar vir my is dit nie alles Kaaps nie. Die hoeveelheid winkels wat Afrika snuisterye verkoop, is verstommend baie hier in die middestad. Ek wonder dikwels of hulle elke dag iets verkoop. En ek is werklik diep dankbaar dat ek nie hul “stock-taking” hoef te doen nie. Daar is miljasters goetertjies!

Maar of dit Kaaps is of nie, en dat meeste van die mense wat die goetertjies verkoop beslis nie uit die Kaap kom nie, is seker. Wat wel waar is, is dat die vriendelikheid waarmee ieder en elk gegroet word, oorweldigend is. As jy bereid is om te glimlag, word jy met vreugde verwelkom! Foto’s saam met die Rastas, waarmee toeriste terug by die huis kan gaan spog, is ‘n gewilde aktiwiteit. Dit alles met die hoop op ‘n goeie verkope? Dalk is hulle uit nature sulke vriendelike mense! Mense wat kleur en kurwes waardeer.
   



In life, as in art, the beautiful moves in curves.
-Edward Bulwer-Lytton

No comments: