Friday 18 November 2016

Die vere en die voël

Maak die vere regtig die voël? Dis tog belangrik wat ons aantrek.

Vanoggend is ek weer in ‘n wêreld van my eie. RSG se onderhoud met Zyma Amien het my weggevoer na kleremakers oraloor. Sy raak nogal aan mens se hartsnare met haar manier van vertel van haar kunswerke wat hulde bring aan haar ouma, haar ma en kleremakers in die algemeen. Klink my sy het nog ‘n hele paar stories om uit te beeld.

Ek wonder soms hoekom kuns dikwels gebruik word om die kru en kras dinge uit te beeld. Maar dan besef ek – soos Zyma dit vertel – dat dit vir sommige kunstenaars ‘n manier is om sake uit te lig. Om aandag te vestig op dinge wat seermaak. Wat aandag nodig het.

Haar installasie wat SASOL prys gewen het, is pragtig. En as mens die storie daaragter hoor, is dit nog mooier! En tog hartseer. Soos wat die gaas wat sy in die kledingstukke gebruik, uitbeeld.

Dit bring my terug by die klere. En die vere.

Ek stap by ‘n winkel verby en sien ‘n uitrusting wat my so na my liewe kind laat verlang! Natuurlik laat die vere my aan die liewe voëltjie, wat nie meer in my nes is nie, verlang! 

En nee, ek dink nie die vere maak die voël nie. Dis maar net uiterlike versiering. Wat in ons harte aangaan, is baie, baie belangriker! 


En Zyma se versugting dat ons nie die kleremakers moet vergeet nie, laat my diep dink.

No comments: