Wednesday 25 January 2017

Hoe sigbaar is jy?


Party dae wil ek sommer soos ‘n verkleurmannetjie wees. Onopsigtelik. Gekamoefleer. Wil nie raakgesien word nie. Om verskillende redes.

Soms wil ek ongesiens iewers sit en die lewe dophou. Sommer ander se doen en late gadeslaan. Dalk ‘n droompie vang.

Ander kere wil ek net gou by ‘n winkel inglip om daai vergete bestanddeel gou te gaan koop – ek is seker jy weet presies waarvan ek praat! – en “nie ‘n bekende raakloop nie” omdat ek te haastig is om daai koek in die oond te kry. Of omdat ek nie “aangetrek”  of “my gesig op het” nie. (Ai tog, hier in die stad kan mens sommer met jou jamies in die winkel rondstap en niemand sal skeef opkyk nie! En hoekom is ons vrouens so bewus van daai dinge en ‘n man is net homself soos wat hy is? Anderdag dalk meer oor die saak.)

Skoonseun stuur die foto’s wat vanoggend in hul tuin geneem is. Hy is ‘n baie oplettende man (dié dat ek my dogter met ‘n geruste hart aan hom toevertrou) om die gediertetjie op die grasperk raak te sien. En synde die toestand van water - of dan gebrek daaraan - in die Kaap, reageer kleinboet hier uit die Boland onmiddellik met 'n opmerking oor hoe groen die gras (in KZN) is!

Die liewe kleine verkleurmannetjie bring soveel herinneringe terug!

Kleintyd het ek en sus saam met my ouers by vriende gaan kuier. Hulle het baie verkleurmannetjies in die tuin gehad. Vir my was hulle vrek grillerig. Nou nog! En ousus, wat dit geweet het, het die tak afgepluk waarop een ou lekker grote gesit het. Natuurlik om my daarmee te jaag. Met die gewenste uitwerking. Tot die verkleurmannetjie besluit het hy draai om op die tak en loop anderkant toe….. Waaroor ek hom tot vandag toe innig dankbaar is.

Maar ek wonder tog: kry mens ook verkleurvroutjies?

No comments: