Thursday 2 March 2017

Die luukse van ‘n lekker leesboek

Ai, maar dis lekker om mens in te leef in ‘n lekker leesboek! En nee, ek doen nie die op-die-skerm ding nie. (Dalk omdat ek nie een het nie?) Ek hou van die reuk van die papier en die gevoel van bladsye tussen my vingers.

Manlief kla as die boek wat ek vir hom van die biblioteek af saambring, swaar is. Dis seker ook te doen met veiligheid. As mens insluimer met ‘n swaar boek in die hand, kan dit lei tot ongemaklike kneusplekke…

Om ‘n maat te hê wat ook lief is vir lees, is ‘n bonus. En om vriende te hê wat goeie (en lekker en opbouende) literatuur aanbeveel, is kosbaar. Soos my vriende van mekaar verskil en my lewe verryk, so verskil die leesstof wat hulle aanbeveel om my lewe te verryk. En ek waardeer iedere wenk wat my woordkennis verruim.

Vanoggend het ek die luukse voorreg gehad om ‘n boek klaar te lees sonder enige steurnis of onderbreking. Sjoe, dis min mense wat so ‘n voorreg het! Ek het my lekker toegesnuffel in ‘n kombers en die drama laat ontvou…. Glad nie ‘n letterkundige werk nie, glad nie eens ‘n boek wat ek vir iemand sal aanbeveel om te lees nie. Dit was sommer net die regte boek vir die oomblik.

Dit laat my met kosbare herinneringe verlang na Anna. Anna het my help kinders grootmaak. Sy het my geleer (probeer leer) om sagter met my kinders te praat. Anna kon nie lees nie. Toe begin sy met leeslesse in Morning Star. Heel dikwels het ons lees huiswerk oor die kospotte geoefen. Hoe trots was sy toe sy woorde kon herken! Anna, dit was vir my hartverskeurend toe ek besef jy ry met ‘n bus om by jou vriendin te gaan kuier en jy moet landmerke eien en onthou, want jy kan nie die naam van die busstop lees nie. En Anna, dankie dat jy vir my geleer het om nie sommer net te aanvaar dat almal kan lees nie. Jy het my geleer om met sagter oë te kyk. En met dankbaarheid te lees.

No comments: