Wednesday 28 September 2016

Dinge wat my ma my nooit vertel het nie…

So saam met die vryery wat begin het, het my ma ook maar besorg geraak oor die spruite. Dit was in toeka se dae. Geen televisie wat mens vertel het van sakies waaroor jy nie eens gewonder het nie. En kuis tydskrifte.

In (aanstaande) skoonma se geselskap mag mens nie eens die woord “koei” gebruik het nie. Toe kry haar enigste kind vir my. Wat geweet het van koei en ook die ding by haar se naam genoem het.

Maar ons het baie behoudend grootgeword. Ai, selfs die woord wil my in ‘n boks indruk!

Eendag vra ek my ma: “Wanneer vertel ma ons van daai dinge.” En haar wyse antwoord: “Vra wat jy wil weet, dan vertel ek jou!” Slim antwoord vir ‘n ongemaklike vraag. En my “Hoe moet ek weet wat ek nie weet nie?” het geen verdere klarigheid op die onderwerp – of gebrek daaraan – besorg nie.

Wat my ma my nie vertel het nie (seker omdat ek nie gevra het nie), is dat die ouderdom mens bespring met ‘n ongekende aggressie. Sonder waarskuwing. Wreed.  En as jy nie saamstem nie, is dit omdat jy nog jonk en jeukerig is. Indien dit die geval is, het ek vir jou ‘n waarskuwing (en moenie eendag sê niemand het jou vertel nie) dat jy jou jonkheid moet geniet! Geniet dit uitbundig! Geniet dit uitspattig! Geniet dit met oorgawe!

Maar onthou: ek waarsku jou dat wat jy in jou jonkheid doen, in jou ouderdom jou gaan beetkry…. 

No comments: