Friday 21 July 2017

Klein dingetjies


‘n Vriend sit een aand en kyk na die swartbord in ons kasteel. Die een waarop ek soms iets uit my binneste uit skryf. En soms iets daarop skryf om my dag op te vrolik. Dit werk voorwaar om so ‘n ietsie positiefs te skryf en gedurig in die verbystap te sien.

Op die swartbord skryf mens iets wat almal kan sien. En dit is dikwels sommer ‘n heerlike gesprekspunt. Soms is dit om die lewe se lawwigheid te deel. Soms sommer net om ‘n kosbare paar woorde vas te pen.

Interessant dat gaste soms ‘n paar uur in die vertrek is en nie lees wat daarop geskryf staan nie. Dikwels is die vreemdheid van ons veranderde leefstyl vir party net te ‘n groot skok! 

En dan kom hier soms ‘n vreemdeling in en lees onmiddellik wat op die bord staan en reageer daarop.

Ja, daar was al info op die bord geskryf wat ‘n siel hier en daar glad nie kon verstaan nie. En nie omdat ek “te diep” gedelf het nie…. Dalk net effe uit die boksie uit….

Vriend merk op dat die woorde op die bord vir hom so waar is. As oftalmoloog is dit vir hom van kardinale belang dat dit “die klein dingetjies is wat saak maak”. Die fynste besonderheid is belangrik. Presiesie is sy werk.

Dis glad nie wat in my gedagtes was toe ek dié woorde op die bord geskryf het nie! Dis net dat die “Hoe-Ha” nie vir my belangrik is nie. Vir my is dit die klein dingetjies wat saak maak. Soos ‘n glimlag – nie noodwendig ‘n verduideliking. Soos ‘n drukkie – nie noodwendig ‘n omhaal van woorde. ‘n Glas water – nie noodwendig die duurste vonkelwyn. Die eenvoudige. Met opregtheid. 

Maar ja, vriend, ek sal jou vertrou met my kosbare ogies! Die werk wat jy doen, verg dit dat die klein dingetjies saak maak op die manier soos jy dit beskryf. En dit laat my op 'n ander manier kyk wat ek daar geskryf het.


Tyd dat ek begin dink aan ‘n nuwe wysheid op die swartbord in onse kasteel….

No comments: