Tuesday 23 August 2016

Nie daai een gekry

My ma kon getalle onthou. Sommer lang rye syfers. Sekere tye van die jaar het sy by my pa-hulle se kantore gehelp met waardasie van eiendom. Ek onthou hoe gefassineer ek was met die rubber vingerhoedjie wat sy om haar vinger gedra het om die papierwerk mee vas te vat! Glad nie agtergekom oor die syfers wat sy onthou nie! Dit het sommer net so vanself gekom – ek dink nie sy het dit eens probeer memoriseer nie.

So het sy ook ieder en elk in die dorp en distrik se registrasienommers van hul voertuie geken. Dus het sy natuurlik ook altyd geweet wie ry wanneer waar rond … En wie stop wanneer waar. Mmmm, dit kan nogal interessante inligting wees! Maar sy het dit nooit met ons gedeel nie!


Maar dit was darem in daai dae toe die registrasienommers uit een of twee syfers bestaan het! Ons motor was CS 21. So het almal geweet in watter dorp ons bly. En as ons die langpad gevat het (weliswaar dalk net tot in Kaapstad) was dit lekker om die boekie in die cubbyhole te raadpleeg om te sien watter registrasienommer pas by watter dorp. Dis nou nogal vir my ‘n gemis! Die nommerplate wat deesdae enigiets kan vertel – en tog niks verklap van waarvandaan of waarheen nie!


Wat my wel laat wonder, is hoekom mense deesdae daai woorde op nommerplate aanbring. Glad nie in geheimeskrif nie…. Sommige (dalk) onskuldig. Vandag ry ons verby ‘n Turtle 2. Sou daar ‘n eerste skilpad voor die tweede een wees? Dan is daar ook die “Skattie” en “Liefie” wat my ook laat wonder of dit Nommer ! of Nommer 2 is…

My eie motor het ‘n maklike nommer gehad, maar manlief s’n kan ek net nie onthou nie! Sien, ek het dit nie van my liewe moeder ge-erf nie!

No comments: