Thursday 25 August 2016

Lewensessens

So met die intrapslag by die nuwe aangetroude gesin van destyds, het ek interessante kennis opgedoen. In die hoekkassie in die kombuis, hoog - sodat mens nie eens daarvoor hoef te buk nie - was die doepa vir overdaad: Lewensessens, Jamaika  Gemmer, Wonderkroonessens… Klein botteltjies met hopelik groot skop om die oormatige eet, en wat mettertyd daarmee gepaard gaan, teen te werk. Vrek sleg vir my gewees! Net om daaraan te ruik was gagga!  Dit was altyd vir my vreemd dat die skoonfamilie se tantes bietjie te veel ingeskep het en dan agterna die slegte goed gedrink het! So verkeerdom geklink vir my.
Later jare, toe my spysverteringstelsel ook nou nie meer so lekker wil saamspeel nie, het ek agtergekom dat druppeltjies wat uit botteltjies kom nogal wonderlik help! Nou ja, dis altyd beter om voorkomend te lewe en minder in te skep, maar soms raak mens weggevoer deur disse en dinge… En die gevolge word gedra: hoe later, hoe kwater!

Maar ware Lewensessens beteken eintlik: die sin van die lewe. Heel filosofies. En diep en lank kan mens hieroor gesels.


Dalk moet ons wees soos Vanielje Essens. As daai botteltjie oopstaan, omwalm dit oral die heerlikheid! ‘n Lieflike geur – dis wat ons moet versprei!

No comments: