Friday 12 August 2016

Die mooi van rooi



Vandag is ‘n dag vir rooi. Dis grys en nat buite. Ek dek die tafel met rooi en wit vir vanaand se kuier saam met vriende en hang sommer ‘n ry rooi en wit gekolde vlaggies teen die muur. Ek koop vir my ‘n bos rose – ja, rooies ook in die bos!

‘n Jong vriendin meen rooi is darem net te rooi om te dra! Gelukkig mag ek maar verskil! En manlief het al hoeka opgemerk: “Jy dra darem baie boring kleure.” Dus, as ek rooi aanhet, kry ek sommer ‘n ekstra drukkie. En daai sit sommer ‘n wippie in my stap!

As mens nou wil ernstig raak oor rooi, staan die volgende onder andere in Wikipedia:
Rooi is 'n kleur wat lê by die laagste frekwensies van lig wat deur die menslike oog onderskei kan word. Rooi lig het 'n golflengte van ongeveer 700 nanometer
Suurstofhoudende bloed is rooi weens die hemoglobien wat daarin bevat is. Rooi lig word eerste deur seewater geabsorbeer, sodat baie visse en ander ongewerwelde seediere wat helderrooi vir mense voorkom, in werklikheid swart in hulle natuurlike omgewing voorkom.
Dan is daar natuurlik meer inligting oor rooi wat vir my interessanter is: Rooi word baie in voedseletikette gebruik omdat dit gereken word dat dit honger aanvuur. Mmmm, dalk moet ek eendag my eetkamermuur rooi verf…. Maar dan gaan my gaste te veel eet! 
Rooi is natuurlik ook die kleur van liefde. Randall en Koba Wicomb se “Dans met die rooi rok” laat mens sommer lekker saamsing:
“Dans met die rooi rok, die hartlam van my.
Dis die rooi rok, dis die mooi rok, dis die rooi rok wat waai."

Audrey Blignault, bekende Afrikaanse skrywer van weleer, se geliefde kleur was rooi – en spesifiek die oulap se rooi wat mooi maak! Ek is in die huis gebore waar sy grootgeword het – dalk is dit waar my liefde vir rooi vandaan kom!

Rooi staan vir positiwiteit, lewenskrag, ambisie, passie en dapperheid. So meen sommige.

Vandag dra ek sommer net rooi vir die mooi. Om die lewe te vier. Met passie.

No comments: