Friday 22 September 2017

My erfenis

Die boodskap word gister gestuur:
Let’s show off our heritage at work tomorrow!
Bring a traditional snack to share with your unit, wear a traditional item of clothing or simply come as yourself. If you feel that it represents your heritage, share it with us.

En ek wonder: Wat sou ek saamneem om te eet? Wat sou ek dra? Wat is my erfenis – die deel wat ek graag wil saamvat verder?

Ja! Sekerlik Tannie Corrie se koeksisters!!! En melktert!

Klere? Nee, dit weet ek werklikwaar nie. Manlief soek dadelik na sy groen Springbok sportbaadjie. En sy kepsie met die bokkie op. (Na die afgelope Bokke vs Jy-weet-wie wedstryd is ek nogal verbaas dat hy dit wil dra!) Maar ek dink nie daar is enige tradisionele klere waaraan ek vashou nie. My ouma het wel middae haar Voortrekker-kappie opgesit om die son weg te hou as sy gaan hoenders kosgee het. Maar ek dink dis omdat sy niks anders gehad het om die werkie mee te gaan verrig nie.


Gister stap ons by ‘n winkel in wat die mooiste kleurryke materiaal en Afrika-artikels verkoop. Een van die winkels met die mooier produkte van hoё gehalte na my mening. Lieflike tafellopers en laslapwerk. Maar ai, die prys etikette laat my uitstap sonder die lappies waarna ek soek. Alhoewel die lieflike Shweshwe materiale nie deel van my kultuur is nie, is dit tog deel van Afrika en synde ‘n kind van Afrika, is dit tog deel van my. Die heerlike reuk van daai lappe maak my opgewonde! Ek is verstom hoe die kleremakers daai stewige, onrekbare kleedstof kan omtower in skeppings wat elke kurwe ekstra beklemtoon. Sekerlik meesters van ontwerp en baie pylnate! Sondae se kerkdiens is een van die plekke waar die vroue met hul nuutskeppings opdaag. Verstommende vakmanskap aan elke uitrusting.


En dan het Jan Braai natuurlik sy eie stempel op die dag geplaas! Voel my so hy het man-alleen die vleis op die kole kom pak! Of die puriste nou daarvan hou of nie – Braaidag het deel van ons erfenis geword.

No comments: