Tuesday 12 September 2017

Ambidextrous

Seker omdat my onderwyser in standerd 4 (vir die wat jonk is: graad 6) met sy linker- en regterhand ewe goed op die swartbord kon skryf, dat die woord iewers by my vasgesteek het. Nie dat ons daai gewigtige Engelse woord daai dae geken het nie! Die onderwyser het geensins bohaai gemaak oor sy ambidextrocity nie! Vir hom was dit heeltemal natuurlik en logies dat hy nie voor die geskrewe deel op die bord moet staan as hy verder skryf nie – sit net die bordkryt in die ander hand en gaan aan met wat gedoen moet word! As kind is hy sekerlik, soos so baie ander, gedwing om regshandig te wees terwyl hy eintlik as linkshandige “geskep en bedoel” is. So neuk die samelewing soms om ons anders te maak as wat ons “bedoel” is. Genadiglik is linkshandigheid nie meer deesdae ‘n vreemde verskynsel nie! Daai linkshandige tennisspelers het altyd ‘n voordeel!

Tydens die afgelope US Tennis Ope het ek meer as een keer gesien hoe spelers sommer met die “ander” hand die raket gryp en probeer om daai bal raak te slaan. Enigiets om die punt te kry! Nie so maklik nie, maar tog moontlik. Hoe meer jy oefen….

Anderdag stap ons in ‘n systraat op en kom op 'n man af wat besig is om die mure van ‘n kunsgallery met kryt te versier. Hy geniet my “oohs” en “aahs” en beduie ek kan maar foto’s neem. Die man teken ewe vaardig met sy linker- en regterhand. Dis nou ‘n heerlike voordeel vir hom as kunstenaar – sodra die doek te groot word en die verf nat onder sy hand, skuif hy die kwas na sy ander hand en gaan aan met speel!



Ambidextrous : using both hands with equal ease or dexterity

In Afrikaans word dit vertaal met “dubbelhandig” of “ewehandig” of “tweehandig” / vaardig met albei hande. Ek sou “ewehandig” kies, want die ander twee klink bietjie of daar twee van die soort links of twee van dieselfde regs is. So iets.

No comments: