Thursday 17 August 2017

Wasdag

Vandag is ek ‘n wasvrou. ‘n Sakie wat bietjie beplanning benodig.

Na ‘n jaar se verblyf in onse kasteel, vind ek toe uit dat hier ‘n netjies laundry in die gebou is – kompleet met industriёle wasmasjiene en droeёrs. Maar teen hierdie tyd het ek al mooi geleer hoe om die sakie te bemeester. Die dag word mooi gekies dat hier nie gaste kom kuier nie - en siedaar! - skoon wasgoed teen slaaptyd!

Vandag is hier groot items in die was. Groot handdoeke, dubbelbedlakens, duvet oortreksel en wat nog meer. Maar ek pak die saak met moed aan. En ek is besig om te wen! En ja, ek kry dit reg sonder die wasgoedlyn waar die wasgoed in die sonnetjie en herfswindjie kan wapper!

Hoe kry die mense in die plakkerskampe dit reg om skoon en netjies by die werk te kom? In daai stof en sand sal ek niks skoon kry nie. Mens sien dikwels Sondae die groepe aanbidders wat met hul wit klere in groepe in die veld bymekaarkom. Dit laat my altyd wonder hoe hulle dit regkry. Ek kan nie eens ‘n wit handdoek wit hou nie.


Ek is maar taamlik onhandig as dit kom by wasgoed met die hand was. Gans en al te min murg in my pypies. In die dae van wasvrouens op die plase, is die wasgoed op die wasklippe skoongevryf. Deesdae se effentjiese materiale sou nie daai hardhandigheid kon teёstaan nie!

Maar die wassery by die rivier (en by die krane in die nedersettings) is ook die plek waar die gesels plaasvind. Dis waar die nuutste nuus uitgeruil word en na welstand verneem word. Onlangs gesels ons met mense in Mosambiek wat vertel van ‘n weldoener wat goed bedoel en vir die gemeenskap ‘n put naby hul huise wil laat sink sodat die vrouens nie so ver hoef te stap om te gaan water haal en wasgoed te was nie. Die vrouens is hewig ontsteld. Na gesprekvoering is die gevolgtrekking: die vrouens soek daai bietjie afstand van die huis af. Dis hul tyd en plek vir sosiaal met mekaar verkeer.


Dalk moet ek ons wasgoed in die laundry gaan doen sodat ek bietjie hier ons gebou se stories kan hoor…. Maar nou ja, deesdae doen die stadsmanne ook dikwels die wasgoed. Elkeen met oorfone. Nie tyd en plek vir sosiaal verkeer nie!

No comments: